Monday, July 17, 2006

Sincere flattery

We were already aware of multiple magazines in China which have hijacked the Fortune name. Now, we see from Xinhua that The Economist is receiving similar treatment. No less august a body than the Chinese Academy of Social Sciences (CASS) has launched China Economist, an English language magazine to be published every two months "to introduce China's economic development to overseas readers".

I assume they won't be pompous enough to insist on calling themselves as newspaper as their London-based model does. Perhaps this is the Economist Group's punishment for being so slow to do anything in China...or maybe they are the wise ones.

No comments: